تاریخ انتشار : جمعه 9 مهر 1395 - 17:15
کد خبر : 5155

امام جمعه آستارا:عزاداران حسینی از خرافات در ماه محرم بپرهیزند

امام جمعه آستارا:عزاداران حسینی از خرافات در ماه محرم بپرهیزند

جارستان-امام جمعه آستارا گفت: عزاداران حسینی(ع) از خرافات و بدعت‌گذاری در ماه محرم پرهیز کنند. حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه محرم ماه تمرین تقوا است، اظهار کرد: بندگان خدا در این ماه باید تقوای خود را افزایش دهند. وی از ماه محرم به عنوان ماه جبران کاستی‌های

جارستان-امام جمعه آستارا گفت: عزاداران حسینی(ع) از خرافات و بدعت‌گذاری در ماه محرم پرهیز کنند.

حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه محرم ماه تمرین تقوا است، اظهار کرد: بندگان خدا در این ماه باید تقوای خود را افزایش دهند.

وی از ماه محرم به عنوان ماه جبران کاستی‌های معنوی یاد کرد و افزود: هدف امام حسین(ع) از قیام و حضور در سرزمین کربلا،تقرب به خدا بود و عزاداران اهل عصمت و طهارت باید از این ماه برای تقرب و نزدیکی به خدا به نحو مطلوب استفاده کنند.

امام جمعه آستارا بر حفظ حرمت و ارزش‌ها در ماه محرم تأکید کرد و گفت: محرم ماه عزاداری و سیاه پوشیدن است اما عده‌ای از بانوان ماه محرم را با ماه خرید شب عید اشتباه می‌گیرند و از این ماه برای به نمایش گذاشتن جدیدترین پوشش‌ها و آرایش‌های خود استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که حرمت و ارزش ماه محرم را نگه نمی‌دارند باید از عذاب الهی بترسند، افزود: بی‌حرمتی به ساحت مقدس اباعبدالله(ع) عاقبت خوبی ندارد.

حافظ‌نیا به ایجاد مزاحمت برخی‌ها به بهانه عزاداری برای دیگران اشاره کرد و گفت: کوبیدن طبل، ترویج خرافه‌گرایی، هجوم به آب طشت‌ها با این وضعیت غیربهداشتی و اختلاط برادران و خواهران در دسته‌های عزاداری از بارزترین مسائلی بوده که به اشتباه در ماه محرم رواج پیدا کرده است.

وی بر انجام یک عزاداری سالم و سنتی تأکید کرد و یادآور شد: یکی از بارزترین اهداف امام حسین در قیام و حضور خود در سرزمین کربلا مبارزه با بدعت‌ها و خرافات بود.

* نقش نیروی انتظامی در نظم بخشیدن به امینت داخلی

خطیب جمعه آستارا با تبریک فرا رسیدن هفته ناجا یکی از پایه‌های امنیت ملی دانست و افزود: تأمین امنیت و آرمش مردم در کشور توسط یگان‌های انتظامی و مرزبانی تحقق می‌یابد.

وی ایران را یک کشور در حال توسعه خواند و خاطرنشان کرد: احتمال آسیب‌پذیری امنیت داخلی کشور به خاطر در حال توسعه بودن همواره پیش‌بینی می‌شود بنابراین نیروی انتظامی در نظم بخشیدن به امینت داخلی کشور نقش تأثیرگذاری دارد.

حافظ‌نیا هر گونه تضعیف و محدود کردن نیروی انتظامی را به ضرر امنیت کشور دانست و متذکر شد: برخی‌ها در کشور تلاش می‌کنند تا با محدود کردن نیروی انتظامی نقشه‌های شوم و متعارض با نظام را در کشور پیاده کنند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی از منویات مقام معظم رهبری تبعیت می‌کند، یادآور شد: برخورد با هنجارشکنان و پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای اصیل انقلاب اسلامی از بارزترین وظایف نیروی انتظامی بوده که باید در چارچوب وظایف قانونی به آن پایبند باشد.

خطیب جمعه آستارا به شکنجه و آزار کودکان و نوجوانان فلسطینی توسط سربازان صهیونیستی در چنین روزی اشاره کرد و گفت: در فلسطین هزاران کودک توسط سربازان صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند و یا اینکه در زندان‌های این رژیم غاصب زندانی هستند.

وی اضافه کرد: سازمان ملل، آمریکایی‌ها و سران بی‌غیرت کشورهای عرب زبان که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند اکنون در برابر این همه کشتار و کودک‌کشی توسط صهیونیست سکوت اختیار کرده‌اند.

حافظ‌نیا به روز جهانی سالمند اشاره کرد و ادامه داد: خداوند به واسطه حضور سالمندان، برکات و نعمت‌های خود را بر بندگان نازل می‌کند.

وی درباره سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، متذکر شد: مقام معظم رهبری بر حضور مردم در این سرشماری تأکید کرده‌اند زیرا برای تصمیم‌گیری‌های مهم کشور داشتن آمار و اطلاعات دقیق یک ضرورت است.

امام جمعه آستارا ارائه هرگونه آمار غلط توسط خانوارها را براساس فتوای مراجع تقلید دروغ دانست و یادآور شد: هرگونه حرف دروغ حرام است.

وی سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن را بهترین و ساده‌ترین روش ذکر کرد و خواستار مشارکت مردم در این سرشماری شد.

خبرگزاری فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.